Als dit ontbijt ’s morgens voor mijn neus staat word ik heel blij. Ten eerste is het vullend en ten tweede energie rijk!

Vooral de verse vanille poeder met de kokosrasp maakt het ontbijtje heerlijk zoet. Vaak maak ik twee porties, zodat ik er de volgende dag weer van kan genieten. Het ontbijt is afgedekt in de koelkast, zeker wel drie dagen goed te houden.

Kokosbloesemsuiker is gemaakt van de nectar van de kokospalm. Het is uitgeroepen tot de meest duurzame suiker. Het verbruikt namelijk weinig ruimte en water. Het bevat veel mineralen, sporen elementen en vitamines. Het heeft een hoge antioxidanten waarde. Deze kokosbloesemsuiker is net zo zoet als suiker, maar heeft weinig effect op de bloedsuikerspiegel, waardoor het bekend staat als gezondste suiker!

Ingrediënten:
– 80 gram cashewnoten, geweekt.
– 110 gram havervlokken, geweekt.
– 80 gram verse dadels
– 1 el kokosolie
– 2 el kokosrasp
– 2 theelepels verse vanille poeder
– 1 theelepel kaneel
– 1 theelepel kokosbloesemsuiker
– 100 gram aardbeien/frambozen/blauwe bessen/druiven/banaan/appel/peer. (Kies een fruitsoort wat jij lekker vindt)

Bereidingswijze:
Laat de havervlokken en cashewnoten een avond van te voren weken in water. Het liefst in gefilterd water. Giet het water af en spoel de cashewnoten nog even na. Laat de haver en de cashewnoten even uitlekken. Vervolgens doe je alle ingrediënten in de mixer/blender behalve het fruit en mix je het tot een egale massa. Versier het daarna met fruit en geniet van je ontbijt! Terwijl ik dit type loopt het water bij me in de mond, en zet ik vanavond mijn ingrediënten weer klaar voor dit heerlijke ontbijt!

Ik ben benieuwd wat je er van vond!

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.